Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the koko-analytics domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /hum/web/sitestest.hum.uu.nl/htdocs/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the formidable domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /hum/web/sitestest.hum.uu.nl/htdocs/wp-includes/functions.php on line 6114
DE FOOD-TRACK STUDIE | Waarom dit onderzoek?

DE FOOD-TRACK STUDIE

Waarom dit onderzoek?

In de afgelopen dertig jaar is het eetpatroon van mensen in Nederland veranderd. We eten niet alleen andere producten in vergelijking met vroeger, we eten ook op andere tijden en op andere plekken. Ook kunnen we tegenwoordig op veel meer plekken eten kopen. Bijvoorbeeld, in de supermarkt, een cafetaria of bij het benzinestation.

De meeste onderzoeken naar aankopen gaan over waar mensen rondom hun huis boodschappen doen. Maar we komen op veel meer plekken en kopen op andere plekken, bijvoorbeeld onderweg, ook eten en drinken.

Introductie video

Doel

Door middel van deze studie willen wij beter begrijpen waar en wanneer mensen eten kopen of nuttigen. Daarbij zijn wij ook benieuwd welke persoonlijke kenmerken hierin meespelen. Bijvoorbeeld, kopen vrouwen op andere plekken eten en drinken dan mannen?

Resultaten

Dit onderzoek levert kennis op waar en wanneer mensen eten kopen en nuttigen. Daarnaast vergroot dit onderzoek de kennis over de invloed van de omgeving op eet- en aankoopgedrag. Deze kennis is hard nodig om in de toekomst de leefbaarheid van de leefomgeving te verbeteren.